5 najboljih jesenskih namirnica

UŽIVAJTE dok ih ima i dok su svježe.

Ako “živite” za promjenu godišnjih doba, jer sa svakim imate novi izbor namirnica u kojima ćete uživati, znate da je jesen na tom polju prava riznica novih okusa.

Iako neke namirnice danas možemo nabaviti tijekom cijele godine, ovi jesenski primjerci su, znate i sami, najsvježiji. Priroda se potrudila da nas promjenom svakog godišnjeg doba počastiti okusima, odnosno nutrijentima potrebnima organizmu za naredno razdoblje.

Ako se želite što bolje pripremiti za zimu, ako svom organizmu želite pružiti najbolje iz prirode, onda ove jeseni nemojte zanemariti top 5 jesenskih namirnica. One nisu jedine, ali su svakako najbolje baš sada pa ih zato iskoristite do maksimuma.

Kruška

Ovo sočno jesensko voće prirodno je namijenjeno baš za ovo doba godine jer će nas njeni vitamini bolje pripremiti za promjenjivo i hladnije godišnje doba. Kruška će nam nahraniti kožu, kosti, kosu, pojačati imunitet, izoštriti čula te donijeti bolji emocionalni mir za vrijeme depresivnije jeseni, a sve zahvaljujući pravom omjeru vitamina A, B1, B2, B3 i drugih.

Bundeva

Kad se sjetite jeseni, a ne sjetite se odmah bundeve, to je vjerojatno zato što je još uvijek ne jedete dovoljno da bi vam postala motivacija za jesen. A to bi zaista trebali promijeniti, jer je bundeva kraljica koja će našem organizmu dati sve što mu je potrebno. Ona je prepuna vlakana koji će pročistiti i očuvati vašu probavu, pripremiti je za dane teže hrane, očuvat će i vaš vid, podići imunitet te vas dobro zasititi iako nema previše kalorija.

Daje nam i odličnu zimsku grickalicu, pa ako baš niste veliki fan ukusnih narančastih juha, pečene bundeve, variva i deserta od bundeva (primjena joj je zaista široka), onda se barem primite njenih sjemenki. One su zasitne, hranjive, pune fitosterola koji snižava razinu lošeg kolesterola, a pomažu i izlučivanju serotonina, hormona zaduženog za dobro raspoloženje.

Cikla

Je li cikla nepravedno zanemarena kad pričamo o zdravlju i mršavljenju? Itekako! Ona sadrži čak 90 posto vode, zbog čega je odličan odabir za niskokalorične obroke, a opet je bogata vrijednim nutrijentima koji će nas “ugrijati” na jesen i bolje pripremiti za nadolazeće minuse.

Prokulice

Tražite li dobar izvor željeza i vitamina K, koji dižu imunitet, u prehranu svakako uvrstite ukusne prokulice. Možda još uvijek niste njihov fan pa ih probajte grilati kao ražnjiće, omotane s malo mesnate slanine. Tom prilogu sigurno nećete moći odoljeti.

Šipak

Možda ga znate kao odličan izvor vitamina C, no šipak je puno više od toga. Što nam treba u ove hladne prijelazne dane? Vitamin C, B, K, trebaju nam antioksidansi i nutrijenti koji će nas čuvati od upala, a upravo nam to pruža ukusan šipak.